Diákok a virtuális valóságban
Drónismeret a hegyesszög koszinusza helyett
Babits Mihály egykori iskolájából, az újpesti Könyves Kálmán Gimnáziumból egy csapat 17 éves diák érkezett a Lechner Tudásközpontba március 8-án, hogy pályaorientációs bemutató keretében kirándulást tegyen az iskolapadból a felnőttek világába.
Az a baj az iskolával, hogy mire egy új módszer, felfedezés, ismeret tananyaggá válik, a maiságát és a frissességét elveszíti. Ezért zseniális minden olyan kezdeményezés és alkalom, amikor a gyerekeink iskolaidőben a valósággal, a gyakorlattal találkoznak. A megszokott órai keretekből kilépve máris izgalmasabbnak tűnik szinte bármi, ami a tankönyveken kívül található. Az pedig, ha a helyszín, vagy a látottak valóban izgalmasak, csak fokozza az élményt.
Az újpesti Könyves Kálmán Gimnázium 10. osztályos diákjai március 8-án a hegyesszög koszinusza helyett egy dolgozó építésztől hallhatták, mi a napi munkája, melyek a szakmában használt legkorszerűbb technológiák, micsoda a BIM, hogyan lehet 3D-ben épületmodelleket készíteni a tetőtől az utolsó kilincsig. Láttak egy drónt, amely a mostoha időjárás miatt felszállni ugyan nem tudott, de megtudták róla, hogy azon kívül, hogy röpköd és fényképez, a legkorszerűbb technológiával háromdimenziós adatokat is adhat környezetünkről. Megértették, hogyan működik egy lézerszkenner és hogyan alakítják át az építészek a pontfelhőket számítógépükön virtuális valósággá. Szintén a virtuális valóság segítségével körbejárhatták a Lechnernek otthont adó volt lágymányosi dohánygyár épületeit.
A diákoknak bemutatót tartó Weszelovits Gergő, távérzékelési-földmérési szakértő, Turányi József BIM-szakértő építész, a Lechner 3D építésügyi módszertani csapatának tagjai, legalább annyira élvezték a napi rutinjuktól eltérő különórákat, mint a Könyves tizedikesei.
Képek forrása: Lechner Tudásközpont / Kis Ádám